Poruchy automobilu i samotné řídící jednotky motoru. Co s tím?

poruchy automobilu ridici jednotky

Prvně, co to ECU motoru, neboli řídící jednotka motoru vůbec je?

ECU (Electronic Control Unit) motoru je jako malý počítač, který je zodpovědný za sběr a zpracování různých informací o stavu vašeho auta. Pokud lze samotný motor nazvat srdcem auta, pak řídící jednotka motoru bezpochyby jeho mozkem.

Řídící jednotka motoru primárně shromažďuje tato data:

  • teplotu motoru a okolí
  • údaje o průtoku kyslíku a paliva
  • senzor rychlosti
  • volnoběžné čidlo
  • data z protiskluzových systémů, stabilizace, protiblokovacího systému a z dalších bezpečnostních systémů
  • informace o stavu klikového hřídele (nebo klikových hřídelí)
  • informace o poloze škrticí klapky
  • sledování množství chladicí kapaliny, brzdové kapaliny
  •  senzor napětí interního napájení vozidla
  • informace z okruhu EUR, nebo o stavu hydraulického posilovače

Toto je minimální sada dat, kterou řídící jednotka motoru nepřetržitě přijímá pro analýzu. Čím novější automobil budete mít, tím delší seznam dat to bude.  

Toto je minimální sada dat, kterou řídící jednotka motoru nepřetržitě přijímá pro analýzu. Čím novější automobil budete mít, tím delší seznam dat to bude.

Při analýze všech těchto informací bude řídící jednotka motoru neustále vydávat příkazy k udržení vozidla v provozním režimu. Řídící jednotka motoru tak má vždy pod kontrolou:

  • vstřikovací injektory
  • přívod vzduchu a celý zapalovací systém,
  • řízení plynu
  • složení výfukových plynů
  • automatické ovládání převodovky
  • udržování požadované teploty motoru
  • celý systém osvětlení (vnitřní i vnější)
  • topení, klimatizaci
  • elektrické ovládání oken, atd., atd.,…

Poruchy a chyby v automobilu jsou zaznamenány v paměti řídící jednotky motoru

Elektronická řídící jednotka motoru má vestavěný diagnostický systém, který poskytuje vizuální zprávu majiteli vozidla. Pokud řídicí jednotka zjistí odchylku v hodnotách, chybu v autě, nebo nesprávnou funkci motoru, na palubní desce se rozsvítí příslušná ikona (obvykle žlutá nebo červená), nebo kontrolka informační značky.

Každá chyba v provozu motoru má svůj individuální kód. Tyto kódy chyb jsou uložené v řídící jednotce motoru = jsou zapsané v paměti paměťového zařízení na desce jednotky. Potřebujete-li diagnostikovat a identifikovat jakékoliv závady, je nutné připojit speciální skener k řídicí jednotce motoru prostřednictvím diagnostického konektoru. Skener přečte a dešifruje chybové kódy a zobrazí je na svém displeji. Podle těchto údajů získáte představu o tom, v jakém stavu je motor a jaké jsou poruchy ve vašem automobilu.

Populární poruchy samotné řídící jednotky motoru

Řídící jednotka motoru je spolehlivým zařízením. V závislosti na kvalitě provozu auta, nebo na vnějších faktorech se však může jednotka porouchat. Toto jsou nejčastější důvody:

  • významné zahřívání řídící jednotky
  • zkrat v systému
  • pronikání vlhkosti do pouzdra řídící jednotky, konektorů nebo exponovaných oblastí
  • vnější mechanické poškození řídící jednotky a vibrace
  • vznikající korozní procesy

Co dělat, když se vám řídící jednotka porouchá

Vždy je nutné posoudit stav řídící jednotky motoru odborníkem. Máte však několik možnosti:

  • vyměnit řídící jednotku za originální, nerepasovaný kus
  • vyměnit řídící jednotku za nový kus
  • pokud je to možné, nechat si řídící jednotku opravit

Jestli se finančně vyplatí nefungující řídící jednotku opravit, nebo ji rovnou vyměnit za nový či repasovaný kus, je vždy individuální. Záleží na daném typu řídící jednotky, jejím poškození a samozřejmě na zkušenostech a profesionalitě servisu nebo firmy, která řídící jednotky prodává/opravuje/konfiguruje… 

Např. v autorizovaných servisech vám po diagnostice navrhnou vyměnit řídící jednotku za nový kus. Může se vám tak stát, že investice do zcela nové řídící jednotky převýší i časovou hodnotu vašeho automobilu. A to rozhodně není výhodné. 

„U nás vám ve většině případů výměníme nefunkční řídící jednotky za originální nerepasovaný kus levněji, než když si řídící jednotky necháte opravit.”

Profiecu.cz

Jsme největším prodejcem autoelektrotechniky v ČR. Skladem máme více jak 8000 kusů jednotek a elektroniky pro všechny osobní, užitkové i náklady vozy. A díky dlouholetým zkušenostem a velkým skladovým zásobám, které stále rozšiřujeme, vám tak ve většině případů nabídneme originální, nerepasovanou řídící jednotku levněji, než kdybychom tu starou opravili. Navíc s možností konfigurace = přizpůsobení řídící jednotky přímo vašemu vozu.

Dostanete originální řídící jednotku v super kvalitě a za nejlepší cenu

Už tedy nemusíte řešit diagnostiku a konfiguraci v drahém servisu. My vám ušetříme čas i peníze díky možnosti konfigurace řídící jednotky přímo u nás. Pro představu se podívejte na základní možnosti konfigurace:

  • Klon – Nová řídící jednotka bude naprosto totožná se starým immo/software. 
  • Virgin – Nová řídící jednotka bude mít stejný software. Immo se automaticky do paměti jednotky uloží po vložení jednotky do auta a otočení klíčku.
  • Immo Off – Vymazání immo v řídící jednotce, ale jednotka bude bez zabezpečení imobilizéru.

Po konfiguraci řídící jednotku testujeme na zařízení, které simuluje váš vůz v provozu. Následně vám řídící jednotku odešleme. Pak už jen stačí, abyste řídící jednotku namontovali zpět do vozu. Případně vám doporučíme některý z autoservisů, s kterým dlouhodobě spolupracujeme.

Na řídící jednotku následně máte 3 týdenní garanci na odzkoušení. Za příplatek vám garanic prodloužíme až na 1 rok.

Cena i způsob realizace se odvíjí od konkrétního modelu – pište, volejte

Ceny produktů se pohybují nahoru i dolů, a to podle výkonnosti modelu, atypičnosti a množství kusů na skladech. Abyste opravdu dostali aktuálně tu nejlepší možnou cenu, pište, volejte. Kontakty najdete zde.

Profi ECU
Profi ECU

Veškerá elektronika osobních, užitkových a nákladních aut

Kódování, opravy, prodej řídících jednotek všech značek.